پردیسپردیس، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 7 روز سن داره

❤پردیس جون، بهشت مامان و بابا ❤

شیرین زبونیهای دخملم (2)

1392/12/2 20:35
نویسنده : مامان مژده
733 بازدید
اشتراک گذاری

دختر شیرین زبون من الان دیگه میتونه با حرف زدن خواسته شو به ما بفهمونه و خیلی بامزه حرف میزنه

یک سری از حرفاش که یادمه اینجا مینویسم البته قطعا همش یادم نیست

بعضی کلمات رو هم قبلا اشتباه تلفظ میکرد و الان یاد گرفته . از بس که مامانش دیر دیر آپ میکنه وبلاگ رو هههههه

 

رنگها :

زرد - سزب - صویتی - آبی -

میوه ها:

حیار - سیب - پرتدال - دیوی (کیوی) - هینونه (هندونه)- انار - لیمو- هبیج - انور (انگور) - موز - آب پرتدال- آلو - دوجه (گوجه)- عناب (پردیس عاشق عناب هر وقت مامان منصوره رو میبینه میگه عناب بده)

اسم فامیلهای نزدیک:

به خودش میگه بَبیس بَردیزدار (قربونش برم)

قبلا به مژده میگفت مونه هههه ولی حالا چند روزه یاد گرفته میگه موشده

اِدان = احسان

عِربا=عرفان

نیلو= نیلوفر *  آتین = آترین * مائیار = مازیار * مهناس= مهناز * آییا = آریا * عمه زهیا * پریان = پرنیان * عمو علی * عمو مونه = عمو محسن * مَنیوره = منصوره (سه روزی میشه که منصوره رو هم کامل یاد گرفته و همش به مامانیش میگه منصوره) - عمو هومن - حاجی بابا حمید

 

 شعر عمو زنجیرباف رو یاد داره و براش میخونم (نوشته های رنگی رو پردیس میخونه)

عمو زنجیر باف ..... بعلههههه (با صدای بلنددددد)

زنجیر منو بافتی .... بعلههههههه

پشت کوه انداختی ....... بعلهههههه

بابا اومده ......... چی چیا؟؟؟؟

 

 

شعر یه توپ دارم رو هم یاد داره دخملمون

یک توپ دارم ....... دیدیلیه

سرخ و سفید و ..... آبیه

میزنم زمین ........ هوا میه

نمیدونی تا ..... دودا میه

من این توپو ....... نَشادَم

مشقامو خوب .... نِشِدم

بابام به من .... عیدی داد

یک توپ ..... دیلدیلی داد

 

عمو پولو حورد

ببیس ماست حورد ...... ماست با چی ؟؟؟؟   نعناع

عمو علی ماهی حرید

بابا نیستش

عمو پولنگ

امام یِضا = امام رضا

زوپ (سوپ)

وَلوار = شلوار

دولاه = کلاه

جوآب = جوراب

بوشک = پوشک

بالیشت = بالشت

بَپو= پتو

شوشولات = شکلات

اوشت = گوشت

دوده = جوجه کباب

سی دید = سی دی

نَئی نی = نقاشی

آتال= آشغال

حوروس = خروس

بابی = باب اسفنجی (روزی چند قسمت از این کارتون رو نگاه میکنه و خیلی دوست داره)

به هرکس میرسه اسم طرف رو صدا میزنه بعد میگه دوستِت دایَ یَ یَ م و بعدش حسابی چلونده میشه چون خیلی بامزه میگهماچ

وقتی میگم بگو "دارم" میگه دایَم ولی تو جمله صدبار تکرار میکنه ههههه

 

خیلی دوست داره تو تمام کارای خونه کمک بکنه ... سفره بندازه ... ظرفها رو بچینه .... پیشدستی های میوه رو تو سطل آشغال خالی کنه ...... جارو و گردگیری هم که استاده

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مينا مامي سام
29 اسفند 92 0:13
مژده عزيزم نوروز مباارك. براتون ارزوي بهترينهارو دارم.
عمه زهرا
2 اردیبهشت 93 10:47
قربونش برم من با اون صدای قشنگش وقتی این حرفارو میزنه .